Sunday, August 4, 2019
Essay --
1. PAPILDYTOS REALYBÃâ"S MIKROPROGRAMÃ
² SAVYBÃâ"S IR REIKALAVIMAI 1.1 Papildytos realybÃâ"s samprata ir savybÃâ"s Papildyta realybÃâ" (angl. augmented reality, lietuviÃ
¡kai dar vadinama iÃ
¡plÃâ"stine tikrove) ââ¬â tai sparà iai populiarÃâ"janti nauja technologija, leidÃ
¾ianti realiu laiku per vaizdo stebÃâ"jimo à ¯rangÃ⦠matomÃ⦠vaizdÃ⦠papildyti virtualiais objektais ir informacija (1 pav.). Tarp daugybÃâ"s skaitmeniniÃ
³ nuotraukÃ
³, televizijos reklamÃ
³ ir video filmÃ
³ kartais sunku suprasti, kur prasideda papildyta realybÃâ", o kur tik skaitmeniniai elementai. Grafikos redagavimo programa (pavyzdÃ
¾iui ââ¬Å¾Photoshopââ¬Å" ar ââ¬Å¾Corel Drawââ¬Å") nuotraukos realÃ
³ vaizdÃ⦠papildÃ
¾ius 2D iÃ
¡galvotais objektais, papildyta realybÃâ" nebus sukuriama ââ¬â nÃâ"ra 3D elementÃ
³ ir interaktyvumo, o tai yra labai svarbios Ã
¡ios technologijos sÃâ¦lygos. Ã
iai technologijai taip pat nepriskiriami filmai ir televizija. Kai kurie filmai, tokie kaip ââ¬Å¾JÃ
«ros periodo parkasââ¬Å" ar ââ¬Å¾Avatarasââ¬Å" gausiai naudoja erdvinius ir virtualius objektus, sklandÃ
¾iai perdengtus su realia 3D aplinka, taà iau jie nÃâ"ra interaktyvÃ
«s ir negali bÃ
«ti priskirti papildytai realybei. Siekiant plaà iau à ¯sigilinti à ¯ papildytos realybÃâ"a sÃâ¦vokÃâ¦, iÃ
¡skirsime tris pagrindines jos savybes [9]: 1) galimybÃ⢠sujungti tikrÃ⦠ir virtualiÃ⦠informacijÃâ¦; 2) papildyta realybÃâ" yra interaktyvi realiu laiku; 3) papildyta realybÃâ" veikia ir yra naudojama 3D aplinkoje. Papildytos realybÃâ"s sistemos dÃâ"l naudojamÃ
³ platformÃ
³ gali bÃ
«ti skirstomos à ¯ dvi kategorijas: mobilias ir fiksuotas. Mobili papildytos realybÃâ"s sistema suteikia vartotojui judÃâ"jimo laisvÃ⢠daugybÃâ"je aplinkÃ
³, o fiksuota sistema atvirkÃ
¡Ã iai ââ¬â negali bÃ
«ti perkelta ir yra naudojama tik ten, kur yra à ¯rengta. IÃ
¡skiriamos keturios papildytos realybÃâ"s platformos: 1) asmeniniai kompiuteriai su internetinÃâ"mis kamero... ...aguoja à ¯ Ã
¾mogaus ar kitÃ
³ objektÃ
³ prisilietimus, ir suteikia jiems virtualiÃ⦠informacijÃ⦠realiu laiku. Tinkamiausias pavyzdys Ã
¡iam metodui suvokti yra ââ¬Å¾Microsoftââ¬Å" projektas ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å", kuriame panaudota papildyta realybÃâ" ir 2007-ais metais iÃ
¡leistas ââ¬Å¾Microsoftââ¬Å" stalinis kompiuteris ââ¬Å¾Surface. ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å" sukuria aplinkÃâ¦, kurioje bet koks pavirÃ
¡ius ir netgi erdvÃâ" tarp tÃ
³ pavirÃ
¡iÃ
³ yra visiÃ
¡kai interaktyvÃ
«s [12]. Kombinacija tarp pavirÃ
¡inÃâ"s kompiuterijos ir papildytos realybÃâ"s yra vadinama erdvine kompiuterija (angl. spatial computing). ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å" kameros ir projektoriai yra sukalibruoti à ¯ 3D realaus pasaulio koordinates, kurios à ¯galina tas kameras ir projektorius atvaizduoti bei stebÃâ"ti grafines projekcijas ant bet kokio pavirÃ
¡iaus ââ¬â tam nÃâ"ra reikalingas skaitmeninis pavirÃ
¡ius. à ®diegus tokiÃ⦠sistemÃ⦠à ¯ bet kokiÃ⦠patalpÃ⦠ji tampa skaitmenine, interaktyvia erdve [13].
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.