Sunday, August 4, 2019
Essay --
1.	PAPILDYTOS REALYBÃâ"S MIKROPROGRAMÃ
 ² SAVYBÃâ"S IR REIKALAVIMAI  1.1	Papildytos realybÃâ"s samprata ir savybÃâ"s  Papildyta realybÃâ" (angl. augmented reality, lietuviÃ
 ¡kai dar vadinama iÃ
 ¡plÃâ"stine tikrove) ââ¬â tai sparà iai populiarÃâ"janti nauja technologija, leidÃ
 ¾ianti realiu laiku per vaizdo stebÃâ"jimo à ¯rangÃ⦠matomÃ⦠vaizdÃ⦠papildyti virtualiais objektais ir informacija (1 pav.).  Tarp daugybÃâ"s skaitmeniniÃ
 ³ nuotraukÃ
 ³, televizijos reklamÃ
 ³ ir video filmÃ
 ³ kartais sunku suprasti, kur prasideda papildyta realybÃâ", o kur tik skaitmeniniai elementai. Grafikos redagavimo programa (pavyzdÃ
 ¾iui ââ¬Å¾Photoshopââ¬Å" ar ââ¬Å¾Corel Drawââ¬Å") nuotraukos realÃ
 ³ vaizdÃ⦠papildÃ
 ¾ius 2D iÃ
 ¡galvotais objektais, papildyta realybÃâ" nebus sukuriama ââ¬â nÃâ"ra 3D elementÃ
 ³ ir interaktyvumo, o tai yra labai svarbios Ã
 ¡ios technologijos sÃâ¦lygos.  Ã
  iai technologijai taip pat nepriskiriami filmai ir televizija. Kai kurie filmai, tokie kaip ââ¬Å¾JÃ
 «ros periodo parkasââ¬Å" ar ââ¬Å¾Avatarasââ¬Å" gausiai naudoja erdvinius ir virtualius objektus, sklandÃ
 ¾iai perdengtus su realia 3D aplinka, taà iau jie nÃâ"ra interaktyvÃ
 «s ir negali bÃ
 «ti priskirti papildytai realybei.  Siekiant plaà iau à ¯sigilinti à ¯ papildytos realybÃâ"a sÃâ¦vokÃâ¦, iÃ
 ¡skirsime tris pagrindines jos savybes [9]:  1) galimybÃ⢠sujungti tikrÃ⦠ir virtualiÃ⦠informacijÃâ¦;  2) papildyta realybÃâ" yra interaktyvi realiu laiku;  3) papildyta realybÃâ" veikia ir yra naudojama 3D aplinkoje.    Papildytos realybÃâ"s sistemos dÃâ"l naudojamÃ
 ³ platformÃ
 ³ gali bÃ
 «ti skirstomos à ¯ dvi kategorijas: mobilias ir fiksuotas. Mobili papildytos realybÃâ"s sistema suteikia vartotojui judÃâ"jimo laisvÃ⢠daugybÃâ"je aplinkÃ
 ³, o fiksuota sistema atvirkÃ
 ¡Ã iai ââ¬â negali bÃ
 «ti perkelta ir yra naudojama tik ten, kur yra à ¯rengta.  IÃ
 ¡skiriamos keturios papildytos realybÃâ"s platformos:  1) asmeniniai kompiuteriai su internetinÃâ"mis kamero...              ...aguoja à ¯ Ã
 ¾mogaus ar kitÃ
 ³ objektÃ
 ³ prisilietimus, ir suteikia jiems virtualiÃ⦠informacijÃ⦠realiu laiku.  Tinkamiausias pavyzdys Ã
 ¡iam metodui suvokti yra ââ¬Å¾Microsoftââ¬Å" projektas ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å", kuriame panaudota papildyta realybÃâ" ir 2007-ais metais iÃ
 ¡leistas ââ¬Å¾Microsoftââ¬Å" stalinis kompiuteris ââ¬Å¾Surface. ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å" sukuria aplinkÃâ¦, kurioje bet koks pavirÃ
 ¡ius ir netgi erdvÃâ" tarp tÃ
 ³ pavirÃ
 ¡iÃ
 ³ yra visiÃ
 ¡kai interaktyvÃ
 «s [12]. Kombinacija tarp pavirÃ
 ¡inÃâ"s kompiuterijos ir papildytos realybÃâ"s yra vadinama erdvine kompiuterija (angl. spatial computing).  ââ¬Å¾LightSpaceââ¬Å" kameros ir projektoriai yra sukalibruoti à ¯ 3D realaus pasaulio koordinates, kurios à ¯galina tas kameras ir projektorius atvaizduoti bei stebÃâ"ti grafines projekcijas ant bet kokio pavirÃ
 ¡iaus ââ¬â tam nÃâ"ra reikalingas skaitmeninis pavirÃ
 ¡ius. à ®diegus tokiÃ⦠sistemÃ⦠à ¯ bet kokiÃ⦠patalpÃ⦠ji tampa skaitmenine, interaktyvia erdve [13].                          
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
 
 
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.